9 Ağustos 2019 Cuma

Siz yanmayın Yedi iklim İlkokulu + para paritesi

bu yanlızca bizim yaşadığımız tecrübedir.
ne karalama kampanyası ne de iftiradır.
çünkü yaşanmış olayı dile getirene değil yaşatandadır sorumluluk

bu yazıyı da buraya koyayım ki tecrübemiz tecrübe olsun belki de başka ailelere



(yazı argo deyimler içerir 13+) Her şeyin bir karşılığı olur
Bu bir kınama yazısıdır vakit harcamanıza değmez,eğer ki özel okullarla bir ilişkiniz yoksa,
Vakit kaybetmenize değmez. OKUMAYIN.
Fakat ben bu yazıyı yazacağım, bizim gibi bu konularda tecrübesi olmayan kişiler iseniz kulağınızda olsun. Okul camiasında çocuğunuz ağzı sulanılarak bakılan taze bir meyve.
Ne mi yaşadık ; yine de okuyayım derseniz işte yazıyorum …
Her ebeveyn gibi daha bir yıl evvelinden bu çocuğu hangi ilkokula vereceğiz
okullar tam gün değil, çalışan annesi varsa ve yanınızda ananesi babanesi  gibi en azından yarım gün bakıp çocuğu okula götürebilecek güveneceğiniz bir desteği yoksa özel okul bakmaya başlıyorsunuz .Çünkü mecbursunuz.
Kendi işiniz dahi olsa yarım gün çalışmak ciddi bir dezavantaj.
Hadi özel okul erken kayıt avantajları var araştır bakalım, adresi yakın olsun servise gerek olmasın ( neden mi çünkü neredeyse tüm servisler yolda domates taşır gibi taşıyor çocukları) deyip bize lokasyon olarak yakın ve butik öyle çok kalabalık ya da ciddi yoğun programlı gibi  görünmeyen Yedi iklim ilkokulunu bulduk(iyi de halt ettik ).
ön kayıt yaptırdık ve bir miktar da ücret ödedik neden söz verdik ki oğlumuz bu okula gelsin .Buraya kadar ne kadar da toz pembe her şey . Fakat ne oldu adı koyulmamış olan kriz ( aaa evet o aslında var olmayan bir kriz) benim bireysel proje ofisimi ta kalbinden vurdu , ne kadar uğraşsam da bir özel okulu karşılayacak bütçeyi oluşturacak kadar katkıda bulunamaz oldum aile bütçesine.
Ve gittik bu okulla (yedi iklim tophane ilkokulu  ) konuştuk durumu anlattık yani 4 yıl kesintisiz eğitim için endişesi duyuyorsun sonuçta bir yıl biraz sıksan dişini yollasan da benim inşaaat piyasaı düzelecek durumda değil sonra değişmek de mantıklı değil .
Amaaa o da ne okul zarar etmiş, daha hiç almadığımız hizmet karşılığında ödediğimiz ön bedel yetmiyormuş zararlarını karşılamaya daha üste para vermemiz gerekiyormuş.
Çocuğun kaydını vermezlermiş  ve de bir yıllık eğitim için ön kayıtta imzalasanız da problem olmaz bir daha uğraşmazsınız denilen senetler mahkemeye intikal ettirilirmiş zararları çokmuş çünkü hiç vermedikleri hizmetlerden doğan.
Elimize gerek yok deyip de verilmeyen sözleşmede madde varmış ki ücretin daha ödememiz gereken kısmı varmış .E bayram üstü biz de nereye bara saçsak diye aranıyorduk.
Zaten hiç almadığımız bir hizmet karşılığında yaptığımız ön ödeme cidden de yetmiyormuş .
Ve ben o an anladım
5 yıldır kendi ofisimi ne kadar yanlış işletiyor olduğumu
Lan ben işletme yürütmek adına hiçbir şey bilmiyormuşum ki!
Projeyi yaparım , mesaimi harcar , masrafını yapar ödemeleri yapar onayları alır projeyi teslim ederim ve bir ay iki ay bazen de altı aylık çek alırım karşılığında ya da bugün git yarın geller ile bir yılı bulur ödeme almam , Lan benim işletmem tam da benim işletemiyor olmam sebebiyle sıkıntıya girmiş ya la yoksa piyasada kriz falan yokmuş .
Arkadaşlar ben neden hiçbir hizmet yapmadan para almıyorum ki bir dostum da çıkıp demedi ki bak yanlış yapıyorsun iş yapmadan para al diye ,hani dost acı söylüyordu
Eeeee atalarımız boşuna dememiş ‘işini bilmeyen çavuşlar döner .ötünü avuçlar ‘ diye
Zarara uğrattığımız okulun zararını giderip, bu kadarla kurtardığımıza şükredip yediğimiz bu kazıkla edindiğimiz hayat dersimizin bundan sonraki iş ahlakımıza yansımamasına özen göstererek yolumuza devam .
Eeee hayat neydi yediğin kazıklarla yürüdüğün yol değil miydi , öyle mi olmalıydı sahiden …
Oysa ki ben öğretmenlerin güzel yaklaşımını ne kadar da memnuniyetle anlatmıştım tanıdığım velilere kaç yaşımıza geldik hala safız yaaa ömrümüzü böyle tüketeceğiz kesin …
Onlar ermiş muradına biz de çıkıcaz gerevetimize inşallah tabii , biri o kereveti de farkettirmeden altımızdan almazsa iyi…



8 yorum:

  1. insan valla okurken bile sinir oluyoo. onlara bi zarar vermeli ama nasıl :)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. genelde hakkımı yiyenden allah çıkartıyor çok şükür ki bu da bir hak ve bence büyük bir hak çıkar muhakkak

      Sil
  2. Ya bak aklıma takıldı, hiç avukatla filan konuştun mu? Aklıma, mantığıma sığdıramıyorum, kalleşlik gibi geliyor bana. Zira hani kayıtlar kapanıp, onlar senin çocuğun için kontenjan ayırıp bir daha onun yerine öğrenci alamayacak durumda değiller ki, dolayısıyla ne gibi bir zarara uğramışlar ki tazmini yoluna gidiyorlar? Ya lütfen araştır şunu iyice bi de bağlı bulunduğu Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bi sorsan, neticede özel okul da olsa bağlı kurumları orası. Bunları belki de yaptın ama ne bileyim hani yine de hatırlatayım dedim, valla içim cız ediyor.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. valla benim de etti milli eğitime şikayet edeceğim bayramdan sonra sözleşmede maddeleri varmış ama daha ilkokul kayıtları aslında yeni açıldı biz erken kayır adıyla sunulan pazarlama hilesine aldandık hala aynı fiyatı uyguluyorlar sorsan avantajlı fiyatı kaçırmadık

      Sil
  3. Deneyimlediğiniz olayları paylaşmanız çok faydalı oluyor, bizimde kurumlar hakkında fikrimiz olsun teşekkürler

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Destek dersaneleri de varmış hakkında hayırlısı olsun herkesin

      Sil
  4. Önemli değil deyip sözleşmenin bir kopyasını vermemeleri bir pislik olduğunu işaret ediyor zaten. Ama bu kadarına da pes doğrusu! Elbette ki hakkın çıkar Hatice, kalmaz. Bence bu yazıyı kaleme aldığın da çok iyi olmuş. İnsanlar öğrensin gerçekleri. Kısa yoldan Erkut'u böyle zihniyetteki eğitimcilerin(!) elinden kurtarmanız bu olaydaki tek teselli.

    YanıtlayınSil