Trabzon Yazıları 6


vaaay ne çok yürümüşüz nereye geldik müzeye gidiyorduk en son değil mi :)



şaka şaka bu bir sonraki bölümün yazısı 




şu an Trabzon tarih müzesine bir bakalım 


her bir camekanı inceledik büyük yazılı tabelaları okumasını istedim 3den sonra anne sen bana okuma alıştırması mı yaptırıyorsun dedi 
tüh bak sen şu işe yakalandık :P 


şu semaver her akşam semaver yakayım anneeeeee diye bağıran bana göreymiş tam olarak 
sizce de öyle değil mi 


her odayı farklı tema ve görsellikte yapmaları çok hoş geldi bize merakla bir sonrakine geçmek çok eğlenceli oldu 



herkeşler sahillerde avmlerdeyken sondan bir önceki gün olsa da müze gezdik :)



bir çok eşya sanıyorum ki Trabzonun köklü ailelerinin bağışı isimleri yazılmış bazı soyisimleri duymuş olsam da köyde büyümüş ve okurkende aklı fikri okumak olan biri olarak pek ilgimi çekmemiş Trabzonun eşrafı :P




bir çok belgenin dijitale aktarılmış olması güzel olsa da eski veya yabancı menşeli yayınlara bir çeviri eklenmiş olmasını isterdim 


müzenin girşindeki sokağın başında yol çalışması vardı kepçeci abiler bize ufak bir geçiş açtılar ki sokağa girebilelim yoksa müzeye giremezdik 



ben kendi adıma ennn çok gümüş odasını sevdim :)

Trabzonspora özel bir oda olmasına şaşırmamalıyız :)

evek küçük bir odaydı 


ama bu muhteşem el işçiliğine kalp fışkıran dözlerle baktım 



dokunmadan fotoğrafını çektim ama sanki daha çok koruma altında olmalıymış gibi geldi bana




özene bakar mısınız yaaa




ve siniye bakın bir aile için özel yapılmış 


tabii ki tarihi ve geçen yazıdaki surun üzerindeki bina müzemiz





kültürlenmiş biri olarak bana yukardan bakma çocuk sen gelirken ben dönüyorum o yolları :P


sağlıkla kalın canlarım bir sonraki görüşmemizde hogwarts a gideceğiz :)

 

Yorumlar

  1. Yerim ben o çocuğu ne kadar benziyor size Allah bağışlasın. Hülya

    YanıtlaSil
  2. Mükemmel bir gezi olmuş sizler için umarım ben de giderim bir gün oralara. Trabzonda bulundum aslında bir zamanlar 1 hafta kadar fakat hiç müze gezmek aklıma gelmemişti. Artık ben de giderim sanırım bir dahaki sefere. Teşekkürler bu güzel yayın için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim umarım faydalı bir paylaşım olmuştur

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar