Bursada Afet -Sel

Cumartesileri çoğunlukla biraz şehirdışında kalan büyük teyzemizi ziyarete gidiyorum oğlanlarla ufaklık kreşe gitmediği için homeoffice çalışan bir anne olarak iş yapamıyorum bari temiz hava alalım bahçe börtü böcek çimen dolaşalım diye gidiyoruz ziyarete

Bu hafta da o haftalardan biri oldu çocuklar bahçede o meyve senin bu meyve benim gezdi oynadı enerji attı şükür onlara iyi geldi ,

yine yetişmesi gereken elbiseler vardı 


ben de bir elbisenin kenarlarını teğelledim


arada kitap okudum 

yani insanın iliklerine huzur dolduran bir günde olabilecek rutin şeyler 
dut toplakiraz topla ahududulara bak falan 
ama
sonra kara bulutlar çöktü



şu gördüğünüz vieoyu çektim yıldırımlar şimşekler gök gürültüleri yağmur böyle bir beş dakika bilemedin on dakika falan sürdü 
aahhh ah yine yaz gelmemiş diye düşündük gülüştük hatta 
sonra evimizin yolunu tuttuk bazı şehir silüet fotoğraflarımdan da anlaşılacağı üzre şehri tepeden gören dolayısıyla tepede duruyor evimiz 
ve eve çıkan yolumuz da arnavut kaldırımlıdır yani öyle idi bundan sonra ne olurlar bilmem
 sokağın girişinde kepçe kamyona taş toprak yüklüyordu yol diye bişey kalmamış kalana yol diyemem en azından 

şu yolda her yürüdüğümde yani arnavut kaldırımlı sokakta bizim dilde makadam tekniği ile yapılan (yapılması gereken ) yolumuz artık bu şekilde taşlar sökülüp gitmiş zaten 
tekniğine uygun yapılmış olsalardı bile sökülür müydüler emin değilim uygun yapılmış yer görmedim ama bu derece hasar oluşur muydu?
belki hayır  onu da bilmiyorum sonuçta anlık yağış miktarının artması felakettir 
ve her projelendirme en kötü felakete göre değil ortalama değere göre yapılır bunun sebebi de ekonomidir
 ki bunu da anlıyorum sonuçta yapıları en kötü depreme göre yapılandırmaya kalksam her yeri betonarme perde olurdu ki bunu da hiç bir müteahhit inşa etmezdi 
amma velakin ortalama değerlere göre bile yapılan bir şey en azından tekniğine uygun yapılamaz mı ?
özellikle alt yapıda bence sorunumuz bu 
anlık çözümlerle ilerliyoruz geleceğe yönelik planlarımız yok 

Sağlam bir gelecek için sağlam planlara ihtiyacımız var
 umarım yöneticilerimizde o planlardan çokça vardır .

şu gördüğünüz yoldan eve doğru çıkarken zihnimde bir şimşek çaktı salonun penceresi açıktı
 hava çok sıcaktı ve pencere açıktı ve pencere demekle hafife almış olmayayım
 cephenin dörtte biri açıktı yani ve benim iş yaptığım bilgisayar o camın hemen önündeydi 
çünkü sıcak ve orda çalışıyorum  
ve şu yolu gördükten sonra eve hangi psikolojiyle çıktığımı bilebiliyor musunuz
 böyle birşeyi anlatamam tahmin edebilir misiniz kaç gündür üzerinde çalıştığım projeler
başlayanlar bitmiş olanlar bilgisayar program kilitlerim o videodaki gibi bir fırtına kocaman açık bir pencere 
korku filmi kısmı işte o son adımlardaydı doğruca tırmandım merdivenleri ve Allahımm nasıl şükrettim içeriye tek bir damla dahi düşmemiş pencere açık ama hiç içeri doğru yağmamış hiç anlatabilecek miyim bilemedim o rahatlama hissini 
Allaha şükür ama Bursaya kötü şeyler olmuş haberleri dolaştım da biraz 

umarım gelecek için güzel planları ve onları uygulayacak cesaretleri vardır yöneticilerimizin ...

Çok şükür diyeceğim bu yazının sonunda ve çalışmaya devam ...


Yorumlar

  1. Çok işi bir güne sığdırmışsın ama...
    Epey telaşlı olduğunuz yazınıza da yansımış.
    Uğraşılarınızda başarılar. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Cumartesi yağış gerçekten fazlaydı sanırım benimde şimdiye kadar gördüğüm en şiddetli yağmurdu

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar