AĞAÇ EV SOHBETLERİ 259




Ağaç Ev Sohbetlerimiz devam ediyor. Her hafta bir sohbet konusu buluyoruz ve o konuda yazıyoruz. Herkes yazabilir, herkes sohbet konusu bulabilir.

Haftanın konusu: "Gündelik yaşantımızda yapay zekanın rolü artıyor mu?"


259 olmuş Ağaç Ev Sohbetleri bu konuda beni de aldı içine .Geçenlerde bu bir arkadaşım ile sohbet konumuz olmuştu. Uzun bir araba yolculuğuna çıkacağım ve rotam hakkında rotamda oluşabilecek problemlerle ilgili araştırma yaparken aklıma en popüler yapay zeka modeli olan ChatGPT geldi. Kendisine kullanmak istediğim güzergahı , arabamın durumu, benim şoförlük durumum gibi gibi parametleri verip bana güzergah oluşturmasını ve bu güzergahta olabileceklerle ilgili tavsiye istedim .O kadar güzel bir rota çıkardı ki ve kilometre kilometre vermeyi planladığım molalar için uygun yerleri konaklama yerleri ile ilgili tavsiyelerini de ekleyerek seriverdi önüme dakikalar içinde.
Arkadaşım da sağlık personeli çalıştıkları muayenehanedeki doktorlar ile nöbet listesini yaptırmış onu anlattı .O kadar çok iş için kullanılabiliyor ki insan bunu da mı ona sordular yahu diyesi geliyor.Sonra da aklıma Otostopçunun Galaksi Rehberi adlı kitap geliyor .İnan her şeyin kararını kendi oluşturduğu süper zekaya bırakır mı bir gün. Kendisini diğer canlılardan ayıran iradesini daha üstün olduğunu zaman içinde kabul ettiği yapar bir teknolojiye bırakır mı dersiniz?

İhtimal görüyorum biliyor musunuz bunu.Belki distopik kurgulara olan ilgi alanım fikrimi etkiliyor ama insanoğlunun konfor düşkünlüğüne olan inancım daha çok etkiliyor sanırım fikrimi.Konfor seven en listesi yapılsa bence insan ilk sırayı asla kaptırmaz. 
Aaaaa bak tam bu konudan bahsederken aklıma WAll E filmi geldi izlemiş miydiniz?
bir bakın derim tam da bahsettiğim distopik eğilimde ama tabii ki bir animasyon olarak mutlu son ile bitecek bana güvenin 



 

Yorumlar

  1. Wall e tekrar tekrar izlenebilecek bir klasik oldu sanki, çok güzel bir çizgi film.
    Birisi düğmeye basıp kapatmazsa yapay zeka tabii ki işe yarayacaktır.

    YanıtlaSil
  2. yapay zeka ile hayat kolay vallahi :)

    YanıtlaSil
  3. Yapay zeka üzerine gelişmeleri mevzuya çok hakim kuzenimden aliyorum. Sordugum en aptalca sorulara bile mantikli bir cevap veriyor.Anladığım kadariyla en basiti sağlik sektöründe radyoloji okumalarinda kusursuz olduğu mesela.istatiksel olarak insan tanisiyla kıyaslandiginda maalesef çuvalliyoruz. Ben de open ai kullaniyorum ama her söylediği doğru değil sonuçta i da sürekli kendini eğitiyor lakin arama motorlarindan çok daha ileri teknoloji valla seviyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet evet ben seviyorum onla sohbet etmeyi

      Sil
    2. Açıkçası konfor insanı tembelleştiriyor derler ya çok doğru zaten insanoğlu nefsine yenik düştüğü için öyle bizler dedelerimiz gibi çalışmayı okumayı üretmeyi tercih etmemiz ve zoru başarmak için çaba harcamamız gerekirken kolaya kaçmak bana h etik gelmiyor ben bile bu özelliğimden nefret ediyorum işleyen Demir pas tutmaz demişler atalarımız çok doğru fakat bu konfor isteği sayesinde akıllarımız pas tutmaya başladı gerçekten rabbim sonumuzu hayr eylesin

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar