Sonunda Bursa Mevlevihanesi ve Müzesini gezdik gördük

Tarihi kale içi bölgesinde yaşıyor olmanın belki de en güzel avantajı bu tip tarihi dokulara yakın olmak.
Eski hallerini biliyor olmak restore edildikten sonraki hali ile kıyaslayabilmek de bir şans oluyor haliyle.
Mevlevihanenin restorasyonunu da aynı şekilde takip ediyorduk öyle bir köşede ki 5dk Ulucamiye yürüme mesafesinde ama o köşedeki sokak lambaları hiç çalışmıyordu .
Tam şehitliğin altı ve okul dönüş yolumuz olması sebebiyle senelerce de takip ettik haliyle gelişmeleri.
Restorasyon bitip de açılış gerçekleştirilince nihayetinde gezmeyi çok istedik fakat bu sefer de okul saatleri dolayısıyla dönüş saatlerimizde hep kapalı oluyordu 
iki kere gün içinde orda denk geldik hastalık ve 29 Ekim sonrası tatili sebebiyle ama bu sefer de ne oldu bilin bakalım :)
Müze olması sebebiyle pazartesileri tatildi :P
Bu cumartesi dönüşte saçını kestirmeye uğradık beyfendinin kuaförü de o surların orda çünkü baktık çok kalabalık hadi bu sefer vakit vakittir deyip de girdik mevlevihaneye 
İçerisi çok ferah aslına uygun yerleşim çok güzel olmuş ama tabii ki daha yeni olmanın verdiği bir boşluk da var.
tutup da belediyenin sayfasındaki bilgileri buraya kopyalamak istemem incelemek isterseniz yukardan fotoğrafları falan da harika buyrun buraya tıklayın .

Burada da benim kadrazıma dikkatime yansıyan kareler efenim ve de nazarımdaki sebepleri :)




Müzelerin girişlerindeki bu karekodları denemeyi seviyorum link açılıyor ama henüz içi boştu zamanla o da olacaktır umuyorum ki 





Yapılar yeni olmanın parlaklığını taşıyor kesinlikle
daha evvel bir çok tarihi yapı özellikle ahşap yapı inceşlemeiş ve özel ilgil duyan biri olarak 
dış cepheler beni biraz hayal kırıklığına uğrattı demesem yalan olurdu 
özellikle yapılan süslemeler 
pencere iç kapak kanatlarına yapılmış dijital baskılar biraz kandırılmış hissi veriyor .
ne bileyim o kadar ahşap ustamız var ki 
bence çok güzel bir proje yaptırılabilirdi 
En basik şekilde BUSMEK belediyemizin kurslarında ahşap öğrencileri ile bile çalışılabilirdi 
mükemmel tabii ki usta işi bişey çıkmasa da dokuya uygun ahşam tasarımlar olurdu .






Bal mumu heykeller güzeldi bak o güzel detay olmuş 















En çok  her perşembe akşamı sema yapılan semahanenin iç tasarımına hayran oldum 
Harika bir etki bırakıyordur muhtemelen bir akşam izlemek de nasib olur inşallah 




Dış mekandaki bu çeşmeye de hayran oldum orjinalinde de orda mıydı acaba bilmiyorum bir yazı yoktu ama işçiliğe bakılırsa eskiden kalma :)


Yolunuz düşerse hele de bir perşembe akşamı muhakkak ziyaret ediniz 


sevgilerimle blog dostlarım 





 

Yorumlar

  1. Ben Konya'dakine gidecek olmuştum restorasyon vardı, gidemedim sonra da. Müzeleri severim, Mevlana müzesi özellikle gitmek istediklerim arasında. Çok hoş görseller, müze, teşekkürler tanıtımınız için de... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok seviyorum müzeleri ,okumsk gibi değil ,geçip gitmiş bir tarih ama halen üç boyutlu canlı,solgun renklerle de olsa canlı karşında

      Sil
    2. Çok seviyorum müzeleri ,okumsk gibi değil ,geçip gitmiş bir tarih ama halen üç boyutlu canlı,solgun renklerle de olsa canlı karşında

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar