Sayılar neler düşündürür

 


Bu sayılar nedir biliyor musunuz?

Haklarında bir miktar konuşmak istiyorum ...

Şu linkteki haberden yola çıkarak oluşturduğum rakamlar bunlar belirtmekte fayda görüyorum.


Yarın öbür gün link bozulursa veya koca haberi okumak istemezseniz diye özet de geçeyim hizmette sınır tanımadığım bir gündeyim yine :)

Bursa Büyükşehir belediye başkanımız Bursamızdaki yapı stoğu ile ilgili yorumlarda bulunuyor ve halkın yapı durumlarını tespit ettirmeyi istemeyişlerine bağlıyor durumu.


Diyor ki Bursada ORTALAMA bir milyon bina var ve bunları %35 i kontrol edilmesi gereken çürük olma olasılığı yüksek yapılar.

yukarıda yapmış olduğum hesap da burda başlıyor.

%35 i   350.000 bina yapar

bu binaların ortalama 3 er katlı olduklarını varsayarsak 1.050.000 tane kat yapar 

her bir katta ortalama 2 daire olduğunu hesaplasak (evet evet her bina çift daire değil ama katta 6 daire olan binalar da var ) ORTALAMA diyoruz.   2.100.000 daire yapar bu da 

her bir dairede ORTALAMA 2 kişi yaşıyor dersek   4.200.000 kişi yapar 


çürük olduğunu varsaydığımız o %35 lik dilimdeki binaların olası bir büyük marmara depreminde yıkıldığında ÖLECEK olan ORTALAMA insan sayısı budur 

                                 DÖRT MİLYON İKİ YÜZ BİN               İNSAN 

Bu bilgiyi ne istiyorsanız onu yapın 

ister kendi şehrinize uyarlayın bu istatistiği 

ister bunca insanın ölmesi öngörülebilirken tam olarak nasıl dönüşüm planları yapılıyormuş sorgulayın 

ister başınızı kuma gömüp devlet bize bahmir i tekrar edip hipnotize olun


şu an yeni yapılmakta olan binalar için işlemesi gereken yapı denetimi sistemi bile çatırdıyor hem de uzun bir zamandır

hakkıyla denetim yapabilmesi  için firmalara devletin biçtiği paralar devletin talep ettiği kriterleri sağlarken eriyip hiç oluyor 

firmalar zaten çoğu hakkıyla denetim yapmıyor

bazıları tercih olarak böyle 

tamamen ticarethane gözü ile bakıyorlar bu işe

bir inşaata başlandığında devlete denetim ücretini peşin olarak ödeyen yapı sahibi ve müteahit 

denetim yapmayan firmalardan haklarını aramıyor

çünkü bir çoğunun işine geliyor hakkıyla denetim yapılmaması 


sizin işinize gelmesin arkadaşlar !!!

yapı sahibi iseniz veya topraktan bir yer satın aldıysanız o şantiyenin her betonunun başında evet polis gibi kontrol elemanı denetimden gelip durmak zorunda gidin bakın durmuyorsa,laboratuar gelip o mikserlerden karışık numune almıyorsa fotoğraf çekin video çekin alenen şikayet edin çevre  şehircilik bakanlığına ama alenen yazılı

sümen altı ettirmeyin, bir kaç firma bu şekilde yapması gerekeni yapmadığı için ceza almazsa bu iş asla düzelmez

işiniz yoksa kendinize eğlence arıyorsanız sinsice bir beton mikserinin ardına düşün betonun dökerken çevreden video kaydı alın numune almaya gelmeyen laboratuarı betonun başına gelmeyen betondan evvel donatıyı kontrol etmeyen yapı denetimi şikayet edin 

bu işlerin düzelmesi gerek 

yoksa hakkıyla işi yapıyor olmanın hissettirdiği ulan enayi miyiz biz 

eğriliği öyle benimsemiş ki insanlar düz olduğunuz için kara koyun muamelesi görüyorsunuz.

arkadaşlar denetimin ücretini peşin ödüyorsunuz karşılığında hakettiğiniz hizmetin peşine düşün 

ben insanlardaki bu salakça davranışla kar ettiğine inanma duygusunu anlayamıyorum 

düşünsenize bir mağazaya giriyorsunuz ooo pek güzel bir ayakkabı beğenip kasaya gidiyorsunuz ödemesini yapıp poşete koyduruyorsunuz sonra orda bırakıp çıkıyorsunuz 

yok ben onu almıcam diyorsunuz

bu aptalllık 

daniskası hatta yahu 

denetimi düzgün yapılmış , güvenli binaları hakediyorsunuz size dingonun ahırlarının layık görülmesine artık göz yummayın lütfen 


dilim biraz argoya kaydığı için üzgünüm ama yeter demezse çoğunluk işler daha kötü olacak 



Yorumlar

  1. ne çok inşaat sever ülkeyiz bizzz :)

    YanıtlaSil
  2. bloglardan seçmeler yazıma yorum yapmıştın yaaa, o yorumuna uzun cevaplar verdiiim :) yanii blog keşfetmiyorum ben yaa, galiba başka bloglardaki yorumlarımı görüp geliyor arkadaşlarımız, onlar yorum yapınca bloguma, haberdar oluyorum bloglardan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evrenin ortak noktası gibisin bence bi süre ara verse de insan döndüğünde ordasın ☺️🤗

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar