Denetim




Yapı denetim firmasında Proje Uygulama denetçisi olarak çalışıyorum bu şu anlama geliyor ki bir yapının deprem güvenliğini deprem ve diğer yönetmeliklere uygunluğunu yerindeki uygulamasına kadar olabilecek aksiliklere göre denetliyorum özetle yaptığım iş bu kurumdaki.
yapı denetimin bir çok ayağı var elbette şantiyede betonunu takip eden arkadaşlarımız evrak işlerini takip eden arkadaşlarımız çok ayaklı bir alan.
her yıl firmayı da çevre şehircilik bakanlığı denetimden geçiriyor.
mantık olarak bakınca işleyen dişliler 
değil mi
toz pembe bir dünya ha
keşke öyle olsa
13 tam zamanlı aktif çalışan ile betonuna evrakına ancak yetişiyoruz biz çünkü hepsine yetmeye çalışıyoruz 
ama bazı denetim firmaları 3 kişi çalışıyor aktif olarak nasıl yetişiyorsunuz arkadaşım 
siz 
ben cevabı biliyorum da size söylemeye vicdanım izin vermiyor
yetişmiyorlar demir kontrolü yapılmıyor beton kontrolü yapılmıyor
Allah a emanet demek isterdim ama ne yazık ki ustaların insafına kalıyor o sınav da
bugün bakanlık denetimimiz vardı günlerdir belediye evrak bölümümüz 5 kişiden bahsediyorum 3 de şantiyeyi ekleyin yapılan işlerin üzerinden geçip düzen yapıyorlar saatlerce mesaiye kalarak ben şunu merak ediyorum o 3 kişilik firmalar bu denetimi nasıl geçiriyor 
geçiriyor mu 
geçirmiyorsa neden 
işi yapmanız gibi yaptığınızda o kadar az karı olan bir sektör ki bir yatırımcı olsam yapı denetim firması açmam 
ama işi yapmadığınızda para süper
bir şantiyeye mesela 3 katlı olsun ortalama 15 kere git gel yapıyor ekip mesafeye göre maliyeti düşünün gidip kontrol etmediğinizde cepte kalıyor tabiii ve bunun kar olduğunu düşünen zihniyetler ver 
biz bazen düzgün imalat yapılsın diye aynı kontrole 3 kere gitttiğimiz oluyor 
bazı işlerde devletin biçtiği bedel o kadar düşük ki hani maliyetini bile kurtarmıyor hakkıyla kontrol yaptığınız için 
Allaha şükrediyorum ki firma sahibimiz asla kar odaklı bakmayın görmeyin aman bunu da geçirin demedi bir kere bile 
hatta istediğimiz düzeltmeyi yapmıyor mu yazın yazısını edin şikayet düşün işi der Allah razı olsun 
Sizleri de umarım vicdanlı insanlar ile karşılaştırsın rabbim çünkü piyasada denk gelmeniz gerçekten zor 
110 firmadan 15 haydi taş çatlasın 20 firma bunlar Bursa için 
hayat çok zor 
hayatta kalmak da çok zor 
Allaha a emanet olun bugün de böyle olsun 
bir haftadır alın teri döken ekibimize sağlık iyi ki varlar 


 

Yorumlar

  1. Ooo bizim ülkede yapılar ve denetim çok güvenilir bizdeee hehehe :)

    YanıtlaSil
  2. Gecen gün bir "yetkili" dönüşümle yıkılmıs binanın enkazını gösterip şu demirlere, inceliğine bakın, böyle bir ev depreme dayanır mı, diyordu. Ben de dedim ki yapılirken nerelerdeydin?!!! Ben de bir mühendisim, gida denetimine gelen sözde memurları ve bunu fırsat bilen işvereni de gördük. Bu ülke şans eseri ayakta bence... Dürüst insanlara selam olsun...Artsınlar, güçlensinler.

    YanıtlaSil
  3. Ülkemizin acı verici gerçekleri ne yazık ki. Dürüstlük, işini iyi ve layıkıyla yapmak hata gibi son dönemlerde. Allaha emanet yaşıyoruz gerçekten...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar