Trabzon Hallerimiz





Yattığım yerden gördüğüm manzara 
Yeşil güneşin parlaklığı mavi gökyüzü
Şehirden uzaklaşmayınca gökyüzünü gerçek anlamda mavi göremez olduk farkında mısınız?


Yoldaşımızı tamirden sonra çektik kapımıza fındıktan kalan dinlenme zamanlarımızda oğlanı telefondan ayırmak için okutmaya çabaladığım kitabı ve benimkisi

 



Elbette ki yıllık izinde olmak çalışmayacağım anlamına gelmiyordu 


Patosdan sonra fındığı harmada kurutmak için sürekli çeviriyosun 




Anacımın yeri o kadar çok değil muhtemelen bu işi ticari kaygı ile hesaplasa karlı bir iş bile değil o fındık ama işte hayatının hengamesinde o bahçebin otunun temizlenmesi dalının kırılıp odun ve fasulye çubuğu yapılması fındığının toplanıp kurutulması bölümler tutuyor


Şurası bizim ev ağaçlardan pek görünmüyor ama olsun :)


 

 

Arabanın tamir hengamesinin ardından oğlanın gözü hasta oldu epey meşakkatli bir ilaç tedavi süreci geçirdik dolayısıyla arkadaşlarım ile yaptığım planların bir çoğunu yapamadım ama sağlık olsun başka vakit demek ki onların zamanı 
gidebildiğim her ziyarette harman başında içtim kahvemi çünkü şimdi fındık işi zamanı herkes fındık ayıklıyor
tabi toplamayı bitirip harmana koyabilenler


Akşam hava epey soğusa da şu balkonda semaver yakma özlemimi de giderdim.Bu yolculukta histamin diyetine pek dikkat edemedim Glutensizliğe alışmış olsam da histamine dikkat edemiyorum pek .Hayırlısı olsun artık ne yapayım 


Evin farklı cephelerinden bol bol yeşil ton ağırlıklı kareler çektim


Gün batımı harika
bu gün batımlarına bir de yolda hayran kaldık ama o zaman telefonlar navigasyon ve sesli kitap olarak kullanımda olduğundan fotoğraf çekemedik o anların güzelliği zihinlerimizde kaldı











Gözünde çıkan şeyler yüzünden yatağa yatıp telefona sardı bebe çünkü profesör demiş ki telefon oynaması ile ilgilisi yokmuş :P


Sailor moon kartlarımız yanımızdaydı kitap okumadığı anlarda solitari oynadık


Köy mısırları 


bunun ne olduğunu bilmiyorum hint hıyarı gibi bişey çıkıyor tanım olarak annem nerden bulmuşsa tohumunu ekmiş kızartıp yiyor mecbur denedik :)


Bizim vadi içme suyu havzası olduğundan trabzon un ilaçlı tarım yasak ben çocukken bu gölün varolduğu yerler köydü orda oynamışlığım var mazi tuhaf şey 







sobada glutensiz kek zor oluyormuş denedik öğrendik


fındıkları kırmakta biraz yardım ettim anam nere gitse dibinde bittim :) hem kolu sakat hem odun yapacak yaşlılar bazen tam dayaklık oluyor


Köyde bir komşunun köpeği çok sevdirgen bişey 












son akşam oğlumla birer fincan kahve de içtik balkonda karşılıklı battaniye içinde çünkü hava çok soğuktu

 

Yorumlar

  1. fındık zamanıııı :) ay sailor moon muuu ah ah en güzellerden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yılın fındık adı altındaki özel zamanı :)

      Sil
  2. Fotolara bayıldım.Şimdi oralarda olmak varmış. Her şey emek fındığın emeği farklı. Meğerse evimize kadar gelen fındığın yolculuğu meşakkatli farklı uzun, binbir çaba. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fotoğraflara ekleyemediğim ne emekler var bir fındık tanesinde

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar