Ocak 15 - yolcu etmek


Poşetle hiç süt almamışım 🙈 iyi mi kötü mü bilemedim. Erkut küçükken mahallemiz daha kalabalıktı gelen sütçümüz vardı doğrudan tenceremize alırdık günlük sütü sonrasında da hep uht almışım 🙈
Erkut yumuşacık poşetle oynamaya bayıldı sütlaça dönülmesine yas bile tuttu 😁

Tepsiye sığacak kadarını fırınladım siz sütlacı fırınlanmış mı seversiniz yoksa fırınsız mı 🙃



Sabah öbekten bunu aldım salon köşelerinde dururken okurum diye değil kalanlar arasında en ince kitap olduğu için 🙈🙃


Şu hırkanın yakasını örüp bitirdikten sonra olmadığını farketmeseydim iyiydi, neyse söktüm 
Bi daha ördüm yakasını bişeye benzedi yelek ama sıcacık oldu 🙃

Bu haftasonu tedaş a çalıştım sürekli yaaa 😁 ama poaça da puf puf oldu hakkaten 🤗

Yolculuk poaçası bunlar kısmeti nerelere oof of 


Haftasonunuz güzel geçmiştir inşallah 



 

Yorumlar

  1. E yolunuz açık olsun diyelim o zaman:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz gitmiyoruz henüz 🙈

      Sil
    2. E ben gönderdim sizi de, kesin gidiyorsunuz kısa zamanda :)

      Sil
  2. Selamlar, ben artık yoğurt için hep dışarıdan süt alır oldum. Yoğurtları nefis oluyor. Arada bir kısmını ayırıp sütlaçta yaparım ama fırını karıştırmıyorum olaya. Ocak daha kolay geliyor bana. :) Yelek çok güzel olmuş. Emeklerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekk0r ederim, uzun zamandır evde yoğurt mayalamıyorum çok severdim halbuki 🙃

      Sil
  3. Fırında severiz, ay aklıma düştü bende yapayım.

    YanıtlaSil
  4. Ben fırınlanmış sütlaca bayılırım, o karamelize tat, mmmm, enfes, ellerinize sağlık :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim kendim yemem ama arada pişirmeyi severim :)

      Sil
  5. Merhabalar.
    Bizim sütçümüz de Güdül/Ankara'dan gelir ve yıllardır bizler de sütümüzü hep poşette almıştık. Şimdi eve hazır 5 lt. su alınca biriken bidonları da sütçümüze veriyoruz, o da bidonun birine sütümüzü koyup veriyor. Biz eşimle birlikte hep süt aldık ve kendi yoğurdumuzu hep kendimiz yaptık. Yoğurdun yüzlerini biriktirir bir kapta dolapta muhafaza ederiz. Yeteri kadar olunca da bir cam kavonaza alır, önce bir (mikser) karıştırıcı ile karıştırdıktan sonra, yağı çıkana kadar sallarız. 1-2 kg. yakın tereyağımızı böyle elde ediyoruz.
    Sütlacı da eşim yapar, ancak biz pek fırınlanmış sütlaç tüketmeyiz.
    Poaçalarınız pek nefis ve enfes görünüyordu. Elinize, emeğinize sağlık. Ördüğünüz bebe hırkası da çok şık ve şirin bir hırkaydı. Elinize, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. sütlaç yerken saffeti ziya okumak ne keyifli olur yaaa :)

    YanıtlaSil
  7. Ben hala poşet içinde alıyorum işten dönerken elimde kap olmadığı için. Uzun zamandır yoğurdu kendim mayalıyorum için bir kiloda manda sütü kattımmı nefis oluyor. Hırkayı çok güzel elinize sağlık. Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim :) aslında zor değil ben de mayalıyordum ama hep atlıyorum o işi uzun zamandır mayalıyayım ben de bahanem olsun yeni yıl

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar