Aralık 16 - sus

 Dün ve bugün o kadar çok telefon görüşmesi yaptım ki boğazım yeniden acımaya başladı ve iki olay da öyle trajikomik ki

İnsanlar tuhaf vesselam 

Bakın anlatayım siz sözleyin diyin ki abartıyorsun. 


Arada fason performans projeleri veya betonarme proje hazırladığımdan bahsettüm belki meslekte büyük abilerimize yeni yönetmeliğe uygun projeler.

Olay 1 Eylül civarı ilçe belediyelerden birinden iş almış abimiz bana dedi ki projeyi yap da grçelim iyi güzel anlaştık ama proje daha evvel yapılmış uygulaması başlamış, tadilat(değişiklik) projesi olacak bu seferki. Dedim ki belediyeyle görüştün0z mü eski yönetmelikle yapılmış ilk hali ama yeni deprem yönetmeliğine göre mi biz yenisini d0zenleyeceğiz belli mi?

Aradım eski olacak dedi bakın emün misinüz dedüm bunu iyice netleştirin de öyle başlayalım bu çok şeyi değiştirir ben bu soruyu abartmıyorum 5 kere falan teyid ettim, yok eski olcak eski olcak tamam mı tamam başladık.

Hazırladık bina çevresi kaya oldupundan kazı yapılamamış epey cephe değişikliği var eski sisteme göre de epey sorunla da olsa projeyi bitirdim verdim, aradan epey zaman geçti meslek odası teknik komisyon değişiklik istemiş beni arıyor ay sen yapamamışsın galiba olmamış odayla görüş hemen onaylasınlar falan Allah allah dedim uygun olmayan neymiş aradım demesinler mi ki yönetmelik yanlış uygulanmış yeniye göre olmalı. Aradım dedim hani eski idi siz böyle istediniz

Cevap aynen şu 

Heee yeni olacakmış yarına kadar yap sen 500 daha veririm sana 

Öyle bişey mümkün değil sanki word dosyasından bir kelime değişimi istiyor. 

Sabahlasam yetişmez herşey sıfırdan başlayacak en ax tam mesai ile 4 gün lazım bür de 500 mü şakaaa dedm bu işte belkik bişey yok size eski olacak diyene götürün dosyayı başta uyarmasam o kadar ısrarla emin misiniz demesem vallahi vicdanım cız ederdi ama bu durumda çöp olan sadece benim emeğim eşek şakası gibi 😒

Ve tüm bunlar en az 4 5 uzuuuun hararetli telefon görüşmesiyle boğazıma katkıda bulundu.


Olay 2 geçen yıl bir performans yaptık fabrika binası bu bambaşka insanlar o abi değil 😁

Aldılar performansı gittiler iş bitti sonra belediyeden onaylatmamız laxım dediler tamam ne lazım bişe lazım değil bunları vercez tamam verdiler

Belediyeye verirken orjinal proje kayboluyor ortalıktan. Bu şu demek projesi olmayan binanın performans kontrolü kontrol eden arkadaş başka şeyler istiyor yapıp yolluyoruz prpjeyi çizin arşive aslıymış gibi koyalım diyor yok o da olmuyor son bugün abla diyor ki ne yapalım dedim siz onaylayacaksınız söyleyin yapalım

Ya işte projesi yok daha fazla test şurayı da kıralım buraya bakalım tespit edelim bakalım proje yok madem. İş sahibine durumu anlatıyorum 20 dakika beş dakka sonra bana geri dönüyor bizde şöyle bişey var o olur mu




Ulen adamlar projeyi ellerinde tutmuşlar sırf iki ay işi boşa uzatmışlar ya beaaa 😒
Bunun anlaşılması da tabii 5  6 telefon görüşmesi daha demek oldu... 


Serzenesüm varmış bugün karışık işler 🙃





Yorumlar

  1. Bugün sizi gerçekten yormuşlar. Çok özel bir soru olacak ama, işin detayını siz anlatınca ben de sormadan edemiyorum. Siz Belediyede mi görevlisiniz, yoksa özel bir şirkette mi?
    Anlattıklarınıza göre inşaat işleriyle ilgili plan ve proje işlerinden anlayan yetkili birisiniz. Allah size kolaylık versin. Eski şekline göre o kadar plan ve projeyi etüd edip ondan sonra da yeni şekliyle olacaktı diyen o adamın kafasında beyzbol sopasını kırmak gerekirdi.
    Geçmiş olsun efendim. Alllah size kolaylık versin ve aynı zamanda yar ve yardımcınız olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben 17 sene özel sektörde bireysel betonarme uygulama projeleri hazırladım skalası geniş çeşitlilikte binalar için son bir kaç yıldır da yine özel sektörde yapı denetim firmaları adına betonarme yapı proje ve uygulamalara kontrollük yapıyorum, bunun yanı sıra bilirkişi tespiti, mevcut binalar depreme dayanıklılık performans analizlerini yapıyorum dahası da var da meslek alanında severek yapıyorum aslında

      Sil
    2. Cevab-i yorumunuz için çok teşekkür ederim. Allah size sağlık, sıhhat, afiyet ve kolaylıklar versin.

      Sil
  2. İnsanımız cidden tuhaf. Normal şartlarda ilerleyebilecek işleri karıştırmakta, umursamazlıkta üzerimize yok. Kolaylıklar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi bak iki iş de normal şartlarda çok bitecekti

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar