EYLÜL Yazıları serisi 7- Çocukluğunuzdan hatırladığınız ilk şey nedir

 

7- Çocukluğunuzdan hatırladığınız ilk şey nedir?


fındık bahçelerde koşturduğum , 


aynı böyle küçük bir sırt sepetim vardı minnacık 
fındıkların altından küçük taşları taşıyabileceğim kadar doldurup yol kenarına dökerdim ki babannem çayırları tırpanla geserken ilerde tırpanın ağzına taş gelmesin 
ne garip ama her sene taş toplardık baharın ilk zamanları nerden geliyordu ki o kadar taş 
yani sürülmüyor edilmiyordu 

ağaçlara çıkmayı çok sevdiğim meyveyi dalından koparıp yemeye ne çok bayıldığım 





 küçük bir kuzum olduğu 



toprağa bulandığım



babannemler sabah erkenden yayladaki ormana odun yapmaya giderken beni komşu nenemizin evine bırakmaları sabah uyandığımda neneee nenenee diye ortalıkta koşturduğum 

nenenin yerde oturarak kullandığı kilim tezgahı 


bunun gibiydi neneninkisi


bu kadar büyüktü 




bak bu önemliydi çünkü bizimkisizi kocaman oda kadardı oturarak kullanıyordun onunkine baya yerde oturarak kullanabiliyrodun 


not:fotoğraflar netten alıntı 

gözümüzde canlandırmamız kolay olur, gerçi benim gözümde canlanıyor ama olsun 

şu kilim tezgahında ne oyunlar oynadın tırmandım sallandım ayaklarımı yerden kesip de 

iplerle oynadım yumaklar yaptım 

çocukluk deyince hep böyle köy canlanıyor çünkü ordaydım :)

 

Yorumlar

  1. Doğada buyumussunuz ne kadar güzel bir çocukluk siz şansliymişsiniz şimdiki çocuklar doğada bile olsa görmüyor ellerinde telefon var çünkü...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle öyle o bağımlılığa düşmesinler diye sürekli tetikte olmak gerek bir kaç günlük boşluğunuza bakar kapılıp gitmeleri ki bizim için de geçerli biz de kapılıp gidiyoruz ki

      Sil
  2. Ne güzel bir çocukluk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki şimdi olsa ne trawmalar derdik ama bende hep mutlu anlar kalmış

      Sil
  3. Eskiler daima güzeldir, kilim dokuma tezgahı benimde hatırladığım bir olay.

    YanıtlaSil
  4. işçi kızıııı :) fabrikada tütün saraaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tütünümüz olsa onu da sarardık muhtemelen , ruhumdaki ameleleik çocuklukta kodlanmış kıramıyorum yahu :P

      Sil
  5. Ne güzel hatıralar, bisiklet sürmeyi çok severdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bisiklet sürmeyi bilmiyorum ama yine de olur benve 🙈

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar