İZNİK Gezimiz Tarih Kokulu

bu haftasonu Çok sevdiğim bir kızçemizin düğünü vardı İznikte
bahane ile Erkuta dedim ki biz küçük bi tatil de yapalım mı tamam dedi .
Bu konuda pozitif olmazsa gezip tozmanın da keyfi olmuyor onun da algısının açık olması lazım ki keyif alalım yoksa tek gitsem daha iyi moduna geliyorum bazen :)
cumartesi sabahtan düştük yollara 
eşyalarımızı bıraktık ve bir çok gezeceğimiz alan yürüme mesafesinde olduğundan da aracı da bıraktık yürümek özgürlüktür bu duyguyu bir de Ankarada yaşamıştım . çünkü park yeri aramak bilmediğin yerlerde bana sinir yapan bir durum .


İznik Müzesi yakın zamanda açılmış , ben 15 sene evvel falan gitmiştim yoktu :P 
Güzel olmuş ama henüz koooca ina çok boş biraz daha doldurulması lazım o kadar zengin bir ilçede bunun uzun sürmemesini umuyorum .


Girişte sizi zaman çizelgesi karşılıyor


Arkeolojiyi uzun zamandır seviyor, ben de seviyorm insanların eski zamanlarda nerde ne yaptıkları, nasıl yaşadıkları 
neleri nasıl icat etmiş neye neden ihtiyaç duymuş olabilirler diye 
çok hoş sohbetlerimiz ve meraklarımız oluyor
müzede yetersiz kalan açıklamaları google sormak da keyifli google büyük nimet 



bunu özerlle tığ diye çektim örgü mühim :)
ama muhtemelen zamanında deriden kıyafet yaparken ip geçirmekte kullanılmış ama olsun neden bu tığla hanım dilendi bey beğendi örülmesindi ki :)


İznik bölgesi eski evleri gösteren bir diaroma

mermerdeki işçiliğe hastayız detaylar işçilik kaç günlerce yapılmıştır ki acaba düşünsenize hayattayken yaptırıyormuş bazı kişiler mezar lahitlerini


tabiii ki takı tokasız olmaz


siz tavla oyununun çooook eski zamanlardan roma askerlerinde çıktığını biliyor muydunuz ben bilmiyordum :)



akşamına elbette oturduk iki el tavla attık sonra domino oynadık taş oyunlarını severiz , sokakalar çok sakin emekli dayıların takıldığı kahveler her köşe başında bir çini atölyesi vardı sokaklarda yürümek ayrı keyif


bunun emekçisini düşünsenize acaba neyi tasvirlemiştir acı çeken biri midir bu




yakın bir mezarın içinin replikası 


surlar henüz restorasyon aşamasında bitince baştan sona yürümesi hoş olabilir


İznik Aya Sofya camii restore edilmiş gibi ediliyor gibi açıkcası çok incelemedim biraz boynu bükük bırakılmış bir yapı gibiydi


Şu saksıya bayıldımmmm bahçeli evim olursa böyle birşeyim muhakkak olmalı üste suyu koyuyorsunuz her saksıdan fazlası aşağıyaakıyor belk motor ve sistem kurulsa tepeye bir fırkiyeli sistem akan sı da çiçekleri sular hem kuşlar da sever taze su 


İznik çinisinin hamuru ve sırlaması ile iligli epey hikaye de dinledik Osmanlı İznik çinisinin sırrı buradan gelirmiş 



çiniye modern yorumlar 








Ahşap zanaatlerini öğrenmek istiyorum  umarım şansım olur buna




Abdulvahap sancaktar tepesi
burayı güneşin batışını görme hayaliyle sona bıraktık ama bilin bakalım noldu hava bulutlandı ve göldeki yansımaları göremedik :) 


yine de manzara görülmeye değerdi 


bu arada bu kitaba da başladım hızlı da gidiyor :)


böyle kapılar sur parçaları yapı kalıntıları her yerde 


artistik pozlar da denedik



kahvaltıyı göl kenarında yaptık dış mekanda bir kahvaltı ettik başka yemek mekanı öneremem o yüzden bu glutensizlik zor anacım ve oğlum da öyle çok iştahlı bişiy değil hadi şundan ye diyorum yok deyip durdu 







haftanız güzel geçsin çelınçlı yazıları da okudunuz mu ?

 

Yorumlar

  1. Biz de Yalova'da otururken gitmiştik. Sabahın ilk saatlerinde göle girmek nefisti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak o mantıklı olabilirdi ama Erkut girmek istemedi hava da epey serindi

      Sil
  2. Resimlerde çok güzel özellikle oglunuzla mükemmel bir anı birikiminiz olmuş daha güzel anılara diyelim vizede nasip olsun inşallah resimlerde çok güzel özellikle artistik poz çok hoş👍🌹🌾💐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amiiin inşallaj, onun da ruh halinin iyisine denk geldiğimizde çok daha keyfli oluyor, anılar mühim hanlar hamamlar bırakabileceğime dair bir işaret yok evrenden dolayısı ile anı iyidir anı 🤗🤗

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. insanlardaki evrene mesajımı yolladım evrenden istedim şöyle böyle muhabbetleri ile kafa bulmak çok hoşuma gidiyor sanırım alışkanlık olmuş :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar